PERSONEL E-POSTA SERVİSİ - GENEL BİLGİLER

 

·      UYARI! Web E-Posta Servisini kullandığınızda işiniz bitince oturumu kapatmayı unutmayınız !

 

·      Üniversitemizden ilk defa .....@selcuk.edu.tr uzantılı e-posta adresi alacak olan personelimizin, EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi) üzerinden E-Posta Talep Formu doldurmaları gerekmektedir (EBYS' de Talep Formuna Evrak -> Bilgi İşlem Evrakları -> Ekle yoluyla ulaşılabilir.).

 

·         Talep formları başkanlığımıza ulaştıktan sonra e-posta adresleri açılacak ve ilgili personele, form'da vermiş olduğu telefonlardan ulaşılıp adres ve parola bilgileri verilecektir.

 

·         Form'da eksik bilgi olması veya Telefon ve diğer türlü iletişim araçlarıyla başvurulması halinde, e-posta adresinin açılması mümkün değildir.

 

·         E-posta kullanıcı adınız, e-posta adresinizin "@" ten önceki kısmıdır.

 

·         Sistem e-posta servisi şifresinde büyük harf - küçük harf ayrımı yapmaktadır. Bu yüzden e-posta hesabına giriş yapma aşamasında şifre girilirken şifredeki (eğer varsa) harflerin büyüklük-küçüklüğüne dikkat edilmelidir.

 

·         Şifrenizi değiştirmek isterseniz bunu sisteme giriş yaptıktan sonra yapabilirsiniz. Yeni belirleyeceğiniz şifre en az 8 karakter uzunluğunda olmalı ve kolay tahmin edilemeyecek yapıda, karmaşık olmalıdır.

 

·         5 kere yanlış şifre girildiğinde güvenliğiniz için sistem e-posta hesabınızı 10 dakikalığına kilitlemektedir. 10 dakika sonunda kilit otomatik olarak açılmaktadır.

 

·         E-posta servisinde kullanıcılar için 10 GB kota belirlenmiştir. Bir kullanıcı kotasını aştığında o kullanıcı mevcut e-posta miktarını belirlenen kotanın altına düşürmediği sürece yeni e-posta alamaz.

 

·         E-posta servisinde kullanıcılar 1 saatlik zaman dilimi içinde en fazla 300 farklı hedef adrese e-posta gönderebilirler.

 

·         E-posta sunucusu tarafından spam (İstenmeyen posta) olarak belirlenen e-postalar otomatik olarak “Istenmeyen Posta” adlı klasöre gönderilir.

 

·         Sildiğiniz e-postalar “Çöp Sepeti” adlı klasöre gönderilir. “Çöp Sepeti” adlı klasörde 120 günden daha uzun süre bekleyen e-postalar sistem tarafından otomatik olarak silinir.

 

·         “Istenmeyen Posta” adlı klasörde 120 günden daha uzun süre bekleyen e-postalar sistem tarafından otomatik olarak silinir.

 

·         E-posta servisiyle bir e-posta bir seferde en fazla 100 alıcıya gönderilebilir.

 

·         E-posta servisiyle gönderilecek bir e-postanın toplam boyutu (e-posta' ya eklenmiş tüm dosyalar dahil) 50 MB' ı aşamaz.
NOT 1: E-posta sisteminin standartları gereğince e-postaya eklenen dosyaların boyutu gerçeğine göre %30-40 oranında artabilmektedir. Bu yüzden 50 MB limitinden daha küçük olsalar bile bazı dosyalar e-postaya eklenemeyebilir.
NOT 2: Birçok e-posta sunucusu 10 MB' tan daha büyük olan e-postaları kabul etmemektedir. Bu yüzden 10 MB' tan daha büyük olan e-postaların alıcısına ulaştırılmasında sorun yaşanabilir, bu sorun bizim e-posta sunucumuzdan kaynaklanmaz.

 

·         E-posta servisine sadece https://eposta.selcuk.edu.tr adresinden giriş yapılması önemle tavsiye edilir. Çünkü üçüncü şahıslara ait web sayfaları üzerinden yapılan girişlerde şifrenin çalınma ihtimali vardır.

 

·         Personelimizin e-posta şifrelerini unutması veya kaybetmesi durumunda E-Posta sisteminde “Şifremi Unuttum” özelliği aktif hale getirilmiştir. Şifre Kurtarma Yönergesi takip edilerek kurtarma adresi ve şifresi otomatik oluşturulabilecektir.

 

·         Bilgi İşlem Daire Başkanlığı kullanıcılardan e-posta yoluyla kullanıcı adı, şifre gibi bilgileri göndermesini hiçbir zaman talep etmez. Bu tür talepler içeren e-postalar sahtedir. Bu yüzden bu tür e-postalar hiçbir zaman dikkate alınmamalı ve cevaplanmamalıdır.

 

·         12 ay boyunca https://eposta.selcuk.edu.tr adresindeki web arayüzünden veya Microsoft Outlook Express, Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird vs. gibi e-posta programları vasıtasıyla giriş yapılmayan e-posta hesapları sistem tarafından otomatik olarak pasif (geçici olarak kullanılamaz) hale getirilir.

 

·         6 ay boyunca pasif halde kalan e-posta hesapları sistem tarafından otomatik olarak silinir.

 

·      E-Posta Grubu açtırmak isteyen personelimizin, EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi) üzerinden Grup E-Posta Talep Formu doldurmaları gerekmektedir (EBYS' de Talep Formuna Evrak -> Bilgi İşlem Evrakları -> Ekle yoluyla ulaşılabilir.).

 

·         E-posta grupları hakkında bilgiye buradan ulaşılabilir.

 

·         Microsoft Outlook, Thunderbird vb. e-posta istemci programlarını kullanmak isteyen personelimiz programların ayarlarını aşağıdaki bağlantılardan öğrenebilirler.

 

·         Mozilla Thunderbird Ayarları

 

·         Microsoft Outlook Ayarları

 

·         Android İşletim Sistemi Mail Ayarları

 

·         IOS İşletim Sistemi Mail Ayarları

 

·         Kota dolması vb. sebeplerle e-Postalarını bilgisayarına yedeklemek isteyen personelimiz Mozilla Thunderbird ile burada anlatılan yöntemle yedekleyebilirler.